IPRED, ACTA och APB har lett mig in i Piratpartiet

Jag kan inte stoltsera med att jag är en aktiv bloggare som skriver flera inlägg varje dag mm. Troligtvis kommer jag inte öka takten nämnvärt hädanefter heller men något har kommit upp. Något som retar gallfeber på mig och mitt resonemang kring svenskars integritet och privatliv.

Våra så kallade politiker (alias nöjesindustrins marijonetter) värnar inte längre om svenskens privatliv, deras integritet är snart utrotad. Varför då? Jo, för att nöjesindustrin i USA anser sig så svårt hotad av att folk slutat köpa deras massproducerade skit och istället valt att ladda hem det direkt till sina datorer. Deras svar på detta (istället för att snabbt och enkelt anpassa försäljningen till nätet) är att trycka i en massa skitsnack i EU-parlamentet om att låta begränsa internet som någon slags jävla tv apparat.

Visst, det finns lite mer i dom här förslagen men kontentan är mycket enkel >DEN LILLA MÄNNISKAN BLIR DEN SOM FÅR TA SMÄLLEN<

Vad tror DU händer om det skulle gå så långt som att ACTA och andra skojiga förslag som dom ser ut idag klubbas igenom, att näten stängs så till vida att du får surfa på ett begränsat antal hemsidor som din ISP bestämt. Att allt du gör, allt du skriver och allt du skickar över nätet registreras för att utesluta illigala handlingar. Ditt privatliv invaderas av myndigheters stora näsor men också företag, piratjägare och Sveriges stolthet Henrik Pontén (din äckliga jävel)?

Sveriges just nu mest hatade man.. eller benget.. vette fan vad man klassa en sådan som han som.


Svaret är enkelt: Behovet av internet upphör, alla bredbandsbolag stendör pga att ingen numera behöver internet. Näthandeln kollapsar och ytterligare 50.000 svenskar blir arbetslösa. Sveriges ekonomi blir ännu sämre när ingen längre vill köpa massproducerad skit från staterna utan bara handar hem mat så man klarar dagen. Du kan lika gärna ringa din ISP, säga upp ditt abbonemang och slänga datorn på närmaste skrot och börja rulla på höfterna och drömma om bättre tider.

Jag vet att det jag skriver är lite overkill men faktum är ändå att du inte längre har ditt privatliv ifred.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0