Sjukaste frågorna på arbetsintervjun - Aftonbladet - E24

http://www.e24.se/pengar24/jobbkarriar/artikel_1102745.e24

Läser och begrundar artikeln en stund och kommer att tänka på vad min sambo berättade efter sin arbetsintervju hos sin nuvarande arbetsgivare. Det var frågor som jag anser inskränker på en annans privatliv. Vafan, varför ska arbetsgivaren veta om man har kriminellt belastade föräldrar, syskon eller sambo? Och varför ska man svara på en fråga som: - "Varför har din pappa valt att jobba där?". Frågan gäller ju inte ens personen du tänker anställa?

Har ju läst en och rad om andra konstiga frågor som tex. "Vad använder du för preventivmedel?" Vad i hela helvete har du med den saken att göra? Uppfattas preventivmedel som en bra eller dålig sak? Har chefen läst att vissa p-piller gör kvinnor mindre eller mer intresserade av att bonka honom kanske? Nej frågan är enbart sjuk och jävligt irrelevant vilket jobb det än må gälla.

"På vilken sida om sängen tycker du bäst om att sova?" Öhh..? Skrev han frågorna kvällen innan och hade bristande fantasi kanske?

Privata, intima och irrelevanta frågor som i botten inte rör mig och den tjänst jag söker kommer jag ALDRIG att besvara. Som eventuell arbetsgivare.. GE FAN I FOLKS INTIM & PRIVATLIV!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0